Er der snart en tæt på dig, der bliver student, og vil du gerne markere med en fin lille studentergave, uden at det dog kommer til at koste det hvide ud af øjnene, har vi her fundet par gode gaveidéer til studentergaver, som er i den billige ende af skalaen.

Det behøver ikke at være dyrt at give en rigtig god studentergave. Du kan sagtens give en lille gave, som vedkommende stadig bliver utrolig glad for at få på den store dag, hvor huen skal på.

Et smykke

Du kan fx overveje at markere dagen ved at give et personligt smykke. Her kan du fx få lavet en indgravering på, hvis der er plads i budgettet til det, hvor der kan stå en dato, vedkommendes navn eller lignende, så det altid kan minde personen om, hvornår og hvorfor man fik det smykke.

Der er jo mange smukke smykker, der ikke behøver at koste meget mere end et par hundrede kroner. Så det burde være til at finde et flot smykke, som du stadig har råd til at give – også selvom der måske skal laves en indgravering i det. Så bestemmer du jo selv, om det skal være en halskæde, et armbånd, en ring eller noget helt andet.

En middag

Vil du gerne give en lille oplevelse til den nye student, kan du jo også altid overveje at invitere vedkommende ud på en middag. Det er klart, at det også hurtigt kan blive et par hundrede kroner, men hvis du bare skal betale for studenten, kan de andre, der er med, jo betale for sig selv. Så har du stadig givet en middag i gave, og det behøver ikke at løbe op i det helt store.

Hvis der er plads til det, er det en oplagt gave at give på den dag, hvor den sidste eksamen er bestået, og huen kommer på.

En gavekurv

Sidst, men ikke mindst, kan du også vælge at kaste dig ud i at lave din egen personlige gavekurv. Har du ikke overskud til det, er det også nemt bare at købe en færdiglavet gavekurv, som du nemt kan købe online eller finde i mange større supermarkeder.

Men det er ikke så svært at lave sin egen gavekurv, og så kan du måske gøre den lidt mere personlig med de ting, du er sikker på, at studenten kan lide, uden at det behøver at koste nær så meget som en færdig gavekurv.

Find de bedste studentergaver her.